Acest blog a fost creat cu scopul de a disemina informatii referitoare la un proiect Leonardo da Vinci, proiect finantat de catre Comisia Europeana. Proiectul are ca obiectiv crearea de noi instrumente de evaluare a performantelor elevilor din invatamantul vocational.

Wednesday, August 31, 2005

Proiect Leonardo da Vinci

Noi metode de evaluare a performanţelor elevilor din învăţământul vocaţional (http://www.e-methods.hu/tw/tiki-index.php)

Interesul pentru promovarea metodelor eficiente de predare/învăţare a crescut în mod constant in ultimii ani si datorita modificărilor rapide aparute pe piaţa forţei de munca si a cerinţelor angajatorilor.
Proiectul pilot "Noi metode de evaluare a performanţelor elevilor din învăţământul vocaţional " realizat in cadrul unui parteneriat european, urmăreşte elaborarea, testarea şi diseminarea a unor noi tipuri de metode de evaluare, care să asigure eficienţa procesului de predare/învăţare, metode care pot fi utilizate în educaţia adulţilor şi în sistemul de formare vocaţională. De asemenea se va realiza un manual al formatorului, care va contine materiale cu caracter teoretic şi practic şi un soft care să permită auto-evaluarea computerizată şi un sistem de examinare controlat de profesor.

Se vor examina si testa teoretic şi practic:

- auto-evaluarea (în scris şi în format electronic)
- proiect de evaluare (incluzând şi proiectele de evaluare finale)
- portofoliu de evaluare
- evaluarea electronică făcută de profesor (examene prin Internet sau Intranet)
- evaluarea activităţii practice (practica profesională – plasamentul la locul de muncă)

Se vor lua in considerare trei domenii de competenţe , studiate cu ajutorul metodelor de evaluare menţionate mai sus :

- cunoştinţele IT
- cunoştinţele de limbaj tehnic IT (engleză)
- competenţele ca angajat (managementul propriu, rezolvarea de probleme, învăţarea independentă, aptitudini de cooperare şi comunicare)

Grupul ţintă:

  • instituţii specializate în formarea profesorilor (formarea iniţială şi continuă),
  • institutii specializate în formarea vocaţională şi în educaţia adulţilor
  • profesori cu activitate la catedră precum
  • experţi din educaţie şi cercetare interesaţi de acest subiect.

Rezultate asteptate:

Programul include experimente internaţionale vizând noile metode de evaluare, pe baza cărora pot fi dezvoltate şi diseminate noi programe teoretice şi practice .

Produsele proiectului:

- manual teoretic pentru instituţiile de formare iniţială şi continuă a profesorilor
- caiet de activitate care include studii de caz direct aplicabile (şi în format electronic)
- auto-evaluare electronică şi sistem de evaluare de către profesor
- sistem de documentare electronic

Rezultatele proiectului vor facilita reînnoirea metodologiei de formare pedagogică şi vocaţională, asigurând o evaluare actualizată a competenţelor profesorilor şi ale elevilor şi va putea să ajute la dezvoltarea si imbunătăţirea competenţelor dobândite de către angajaţi pe piaţa muncii, in conformitate cu cerinţele angajatorilor.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home